מלאו את הפרטים וקבלו עכשיו סילבוס למייל! (אה כן, וגם שיחת ייעוץ ללא עלות עלינו 😊)

איך להשיג מאה לידים ביום בפחות מאלף שקל?

כל בעל עסק רוצה לדעת איך להשיג לידים בכמה שפחות כסף, כן אנחנו כאלה, רודפים אחרי לידים ולפעמים זורקים עליהם הרבה כסף בקמפיינים ולא תמיד מגיעים להצלחה מסחררת.

בעלי עסקים לא יודעים שבכמה פעולות פשוטות הם יכולים להפוך את העסק שלהם למכונת לידים שיהפכו לכספומט מזומנים. במאמר זה אנסה לאסביר לכם צעד אחר צעד איך להשיג את הלידים הטובים ביותר, אז אם אתם מכורי לידים, עופו על הכתבה.

ניהול קמפיין לידים

כלל ראשון תעשו קליק בייטים (מהסוג הנכון)

קודם כל מה זה קליק בייט למה נהייה לו שם כזה גרוע?

רשת האינטרנט מוצפת במונחים חדשים שדי קשה לעקוב אחריהם, וגם אני מגלה מפעם לפעם מונחים משונים, קליק בייט היא שיטה להבאת טראפיק על ידי כותרות מוגזמות המפתות את הגולש להיכנס פנימה, שאגב גם אני משתמש בה לא מעט. בדרך כלל התוכן לאחר הכניסה לדף נחיתה או לכתבה לא יהיה ממש איכותי, ואפילו פח, ונראה כי אתרי חדשות מפוקפקים משתמשים בשיטה זו לא מעט. יחד עם זאת, אם תלכו צעד קדימה ותספקו תוכן איכותי גם אחרי שהלקוח "הקליק" – הרווח כולו שלכם.  

מאה לידים ביום בפחות מאלף שקל לא אומרים במציאות כלום. כל אחד יכול להשיג אותם בקלות, הבעיה מתחילה שמנסים להמיר אותם ללקוחות, ואז מבינים שהכמות לא משנה אלה האיכות. אז למעשה המאבק הגדול הוא לא על מחיר הליד אלא על איכותו ולמרות שהידיעה הזו הברורה, לכל בר דעת יש מעל 250 אנשים שירצו לקרוא את המדריך שלו למרות שהכותרת לא מדברת על שום דבר ממשי שיכול לעזור למישהו.

כלל שני – בולשיט ממזמן כבר לא מוכר! רק הצעה אמיתית שתעשה את העבודה.

אם אחרי שהגולש הקליק על המודעה, המדריך או כל קמפיין אחר אין הצעה מהחלל שתגרום לכמות גדולה של גולשים לרצות אותה, הקליק בייט יהפוך את עורו של הגולש ויגרום לאלגוריתם של פייסבוק להבין שמדובר במודעה מפוקפקת, ואתם וודאי לא רוצים את זה.

 

מבחני שימושיות – הכירו את הביטוי מליונרז

תכלס כל בעל עסק רוצה להיות פייסבוק מליונרז,(למעשה ככה אני הולך לקרוא לקורס הבא שאני בונה ממש בימים אלו) כולם יכולים להיות? ברור שלא.

אם אין לכם הצעה ממשית או אוטנטית שמגובה בערך אמיתי עבור הגולש, לא משנה איזה קליק בייט תנסחו – זה לא יעבוד. רוב בעלי העסקים אינם יודעים להעריך האם ההצעה שלהם בעלת ערך או לא, אך יש אפשרות לברר את זה די מהר בכמה פעולות פשוטות. מה שעליכם לעשות כדי לברר את ערך ההצעה שלכם הוא – להעביר את המוצר שני מבחנים;

  1. המבחן הראשון הוא לתת לעשרה אנשים את המוצר ולבקש מהם את הביקורת הכי רעילה שלהם על המוצר שלכם. ככל שתשמעו יותר אינפוטים אכזריים שוודאי יהיה לכם קשה לשמוע, כך תוכלו לשפר את המוצר או את ההצעה שלכם, שאגב מדובר בשני דברים שונים שכדאי להכיר את ההבדל בניהם. מוצר הוא מה שאתם מוכרים בפועל והצעה היא איך שאתם מציגים את המוצר לקהל היעד מבחינת עלויות וכו'.
  2. המבחן השני הוא מבחן די ידוע שנקרא "מבחן הסבתא" – אם אישה מבוגרת (שיכולה להיות סבתא שלנו) לא יכולה להבין את ההצעה או את תפעול המוצר, זה באג רציני שישרוף לנו המרות נון סטופ. בקיצור, לא משהו שאנחנו רוצים לחוות. תנו את המוצר לאיש מבוגר ושמעו ממנו עד כמה המוצר וההצעה שלנו מובנת, כך תוכלו להבין האם אנשים מבוגרים שיכולים להיות קהל היעד שלכם מבינים במה מדובר.

אם אתם חושבים לרגע שאנשים מבוגרים הם לא קהל היעד שלכם זה בסדר, אבל קחו בחשבון שקהל היעד הכי חם למוצרים דיגיטליים הם פנסיונרים שרוצים לרכוש ידע נוסף או לפתח קריירה אינטרנטית שנייה (ממש כמו הקורסים שלי).

הרבה משווקי קורסים אינטרנטיים מתעלמים לגמרי מקהל היעד הזה, מה שמכניס אותם לביצה מאוד רדודה עם אין סוף משווקים המתחרים על אותו קהל יעד שוודאי כבר עייף מלשמוע פעם אחר פעם את אותו הקונצפט.

 

יאללה טרגוטים – תפסיקו לטרגט בטירוף

אני צופה מעל שנה בכמה קבוצות של משווקי פייסבוק והנושא הכי חם שם הוא “טרגוט”. כאילו פייסבוק המציאה נוסחת פלא למצוא את הלקוחות הרלוונטיים שלנו עם מערכת פרסו מתוחכמת, תכלס זה בולשיט שרוצח לכולם את קהל היעד.

 וקדימה להסברים וגם קצת נתונים…

בישראל קיימים בסביבות 2 מיליון בוגרים בגילאי 18-60. מדובר בקהל עצום ביותר שטרגוט הכי קל מוריד אותו בצורה דרסטית. בסופו של יום, את הכסף "סופרים במדרגות" (ככה אומרים אצלי בחברה), משמע שבסופו של יום מה שיש בקופה זה מה שקובע. ברגע שדיללתם את קהל היעד משני מיליון לחצי מיליון הורדתם את האפשרויות ההצלחה שלכם בצורה דרסטית.

איך זה קורה בעצם (דוגמה אמיתית)?

בקורס הראשון ששיווקתי דרך פייסבוק (בערך 280 לידים שהולידו 180 אלף שקלים) טרגטתי אנשים בגילאי 24-36 בכל מרכז הארץ, חשבתי שזה קהל היעד שלי ואכן הקורס התמלא בפחות מ-8 אחוז מהמחזור.

בקורסים הבאים, הורדתי את הטרגוט ממרכז הארץ לכל הארץ וגם הגדלתי את טווח הגילאים ל 18 – 65, מה שהוביל למלא אנשים שלא נרשמו לקורסים שלי להיחשף אליו. חלקם המליצו על הקורס לקרובי משפחה וחברים מכל רחבי הארץ למרות שהם בכלל לא קהל היעד שלי. למעשה, הם ממש עזרו לי לשווק את הקורס, אם זו אימא דאגנית שרצתה שבנה הבטלן יעשה מהפך מקצועי, ילדה בת 19 שראתה והמליצה לאביה על הקורס וכו'. שני המקרים הללו הוכיחו לי שהטרגוט "המקובל" שלי שרף לי הרבה עסקאות שיכלו להיכנס לעסק שלי ולא קרו בגלל החלטה שגויה שלי לעשות לשכבות הגיל הנ”ל אקסקלוד.

דוגמה נוספת, בקורס האחרון נרשמו לקורס שלי שני תלמידים; תלמיד אחד מקריית שמונה (כפר בלום) ותלמיד מנתיבות, כאשר לכל אחד מהם בסביבות שלוש שעות נסיעה לכל צד. זה בדיוק מתחבר למשפט “את הכסף סופרים במדרגות”, בסופו של יום לא משנה אם הטרגוט חכם או מקובל, אלה התוצאות הסופיות וניתן להבין כי הוא נועד תכלס להכחדת קהל היעד. אז תודה לפייסבוק אבל לא תודה 😊.

כמובן שלכל כלל יש יוצאים מהכלל, למשל טרגוט תיירים או טרגוט בישראל עצמה, אבל נראה שהבנתם את הקונצפט – ככל שהטרגוט יהיה עמוק יותר כך קהל היעד (האמיתי!) יתפספס לנו מול הפנים במערכת הפרסום וגשם הלידים גם מתייקר וגם מידלדל, בטירוף. למעשה, אם אתם בסקאלה השקעה של 1,000 ש”ח ביום, כנראה שתצטרכו הרבה ביזנס לכסות את זה, בערך רבע מיליון שקל הכנסות בחודש, לא משהו שאפשר לשאוב בקלות מפייסבוק, קל וחומר שקהל היעד הוא לא מיליון איש אלה מאה אלף.

 

תפסיקו לשמוע לעצות חינם -הן בדרך כלל לא שוות יותר מזה (תחשבו על זה)

אני גובה על פגישת ייעוץ 2,000 ₪, כן זו העלות! כאשר לקוחות פוטנציאלים שומעים על המחיר, שאגב כולל שלוש שעות של בניית אסטרטגיה שיווקית מהחלל שבאמת יכולה להעיף כל אחד לשמיים, הם נרתעים מהמחיר, וזה דווקא עושה לי טוב. העלות הגבוהה מדללת לי לקוחות שגם ככה אני לא יכול לעזור להם ומשאירה אצלי רק לקוחות שכן מבינים את הערך של התייעצות עם מומחה.

אם אתם משקיעים על פרסום 30,000 ₪ בחודש, (כלומר 1,000 ₪ ליום כפול חודש) למרות שאצלי הקמפיינים לא עובדים כל השבוע, אלה בין יום ראשון בבוקר עד חמישי בערב, כנראה שיש לכם כמה יועצים מפוקפקים בנושא. אז בכל הקשור לפרסום בפייסבוק, חשוב שלא לשמוע עצות מאנשי מקצוע או מקורבים ש"מביני עניין".

למה בעצם?

כי אנשי מקצוע או מקורבים תמיד ימליצו לכם על הבחירה הכי יקרה, כי להבנתם הכי טוב הוא הכי יקר והעצה הזו לפעמים יכולה להביא עסקים לידי לקריסה. פרסום בפייסבוק לא מתאים לכל מוצר/שירות וייתכן כי בעלי עסקים ואנשים ש"מבינים עניין" סבורים כי קמפיינים בפייסבוק שווים מיליון דולר אבל בפועל הם לא הניבו אפילו לא מכירה אחת, ואפילו אחרי השקעה של אלפי שקלים. השנה פגשתי עשרות בעלי עסקים שהניחו על שולחנם של משרדי פרסום המתמחים בקידום בפייסבוק ים כסף, ובפועל אלה שיפורו רק את נראות המשרדים שלהם. בקיצור, הם עשו בחירה גרועה.

חלק מבעלי המקצוע ש"מבינים עניין" יגידו לכם שהטקסט אמור להיות קצר, שהתמונות צריכות להיראות מיליון דולר ושמהסר שלכם צריך להיות מעונב ולדבר בצורה “גבוהה” ללקוחות. אגב העצות הללו יכולות להפוך כל קמפיין רווחי להפסדי.

אז בואו נעשה סדר

טקסט קצר – לא תמיד עובד. פעמים רבות ואף אני בעצמי פרסמתי פוסטים ארוכים וזכיתי למלא שיתופים ותגובות.

מסר מעונב – ממש לא. רוב הגולשים בפייסבוק הם אנשים פשוטים שלא יכולים ולא רוצים להכיל מסרים מורכבים או שפה מתנשאת. השפה הגבוהה נמצאת במרבית הקמפיינים המופסדים, במקום לדבר לגולש בגובה העיניים מדברים איתם במבט מלמעלה, מה שיוצר אנטגוניזם מטורף למוצר ולברנד.

תמונות מיליון דולר – ממש לא. דווקא התמונות העממיות של העובדים במשרד יעשו יופי את העבודה ויאפשרו לגולש להתחבר לאנשים.

את עניין האינטימיות והרצון להתחבא אחרי "תמונה קנויה בדולר" אני מכיר מעולה מהסטודיו שלי לפיתוח אתרים, אנשים רוצים אתר שלא יראה את העסק שלהם, אלה את מה שהם חושבים שהעסק שלהם צריך לשדר, מה שיוצר דיסוננס בין המציאות לפרסום ומוביל לחוסר המרות לטווח הארוך. כי איך אמרים "לשקר אין רגליים" ואם אמרתם X והמציאות היא Y, האתר לא ימיר לאורך זמן כי סייקל ארוך של פרסום נשען על המלצות מהעבר ועל המראה של המותג. כאשר לתמונה אין כיסוי במציאות, גם ההמלצות לא יגיעו, מה שיגרום להמשך הדרך להיות קשה במקום שעם הזמן היא תהיה קלה יותר.

אל תעבדו עם תבניות. אף פעם! צאו מכל הקופסאות

האנשים הקרובים אלי יודעים עד כמה אני אובססיבי על מראה ייחודי ועד כמה אני מתעב את המילה תבנית שיווקית. המשפט שאני חוזר ואומר לתלמידים שלי הוא "שאם תעשו מה שכולם עושים אתם כנראה תצליחו ממש כמו כולם – משמע, תהיו שכירים קטנים בעסק קטן שבניתם לעצמכם וזה עוד במקרה הטוב, משום שלהיות בעל עסק קטן בישראל זה מציאות יותר עגומה מלהיות שכיר". כך שאם אתם רוצים לגדול, קחו בחשבון שתצטרכו לעשות את הדברים אחרת מכולם, מה שמוציא את האפשרות לשימוש בתבניות.

מבחינתי להצלחה אין חוקים, ולמזלי הבנתי את זה בקמפיינים הראשונים שהתחלתי ליצור בפייסבוק, כתבתי פוסט של 500 מילים והעליתי אותו בקידום ממומן. משווקים ו"מביני העניין" צחקקו על הפוסט ופנו אליי בפרטי ואמרו פה אחד שזה לא יעבוד בגלל האורך והמליצו לי לקצר את הפוסט. אותי כמובן עניין רק הצלחת הקמפיין והאפשרות להרחיב את הפעילות העסקית שלי, ולא איך אני נתפס בעיניי קהילת המשווקים. אחרי הצלחת הקמפיין הבנתי שכל מה שממליצים עליו הוא די בולשיט, אין תבניות שאפשר לשווק איתן מבלי להיראות לא מעניינים כמו כולם. כמובן שיש חוקים בסיסים (שגם הם לא באמת חשובים אלה בגדר המלצות שתמיד כדאי שישבו בראש, ולא תמיד כולם יתאימו לכל קמפיין כמובן לכן קחו הכל בערבון מוגבל).

אל תעבדו עם בנקים של תמונות!

תמונות מבנק תמונות נראות מעולה, יחד עם זאת הן לא ממירות בשום אופן, כיוון שהן לא משדרות שום דבר אמיתי. ברוב המקרים התמונות די חוזרות על עצמן בכל דף עסקי וקמפיינים ומעייפות את הגולש. חשבו לרגע, גם תמונה לא "להיט" שלכם או של העסק שלכם תמיד תמיר הרבה יותר טוב מכל תמונה הכי יקרה שלא תרכשו. בקיצור, וותרו על תמונות יקרות ושדרו ללקוח לייב מהעסק שלכם, בטוח תגרפו יותר המרות. אצלי זה עובד, רק שתדעו!

אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון שווה אלף תמונות ולייב עולה על כולם

יש לכם מודעת תמונה בקמפיין? תשנו אותה לסרטון ותראו עלייה דרסטית בהמרות. שימו כמובן סרטון באיכות גבוהה, שאולי יעלה לכם הרבה כסף אבל אם אתם בסקאלה של 1,000 ש"ח ביום לתקציב פרסום, הפקת סרטון איכותי תהיה לכם רווחית. אם אתם צריכים ייעוץ בנושא תרגישו חופשי לפנות אלי ואתם כמובן מוזמנים לצפות בסרטון שעשיתי לקמפיין האחרון שלי, שעל פי חישובים פשוטים העלה ב-40 אחוז את ההמרות לעומת מודעת תמונה.

תייגו את עצמכם במודעות זה עושה פלאים!

מרבית האנשים רוצים תשובות ומהר, תיוג של הפרופיל הפרטי שלכם במודעה ייתן לאנשים דרך קלה להגיע לבעל העסק כדי לשאול שאלות, אל תשכחו שגם בקמפיין לידים בפייסבוק המון (!!!) לידים מגיעים לא לקמפיין אלה לאינבוקס של הדף. למה? כיוון אנשים לא רוצים לשלוח פרטים וגם רוצים תשובה מיידית ולא לחכות למישהו שיחזור אליהם.

בכל מקרה, אל תשכחו משהו – שאתם מפרסמים מודעה, אנשים נכנסים לדף לראות במה מדובר, אם הדף ריק או שומם – ההמרות לא ימריאו, אם הדף מלא בתוכן ובתודות מלקוחות (במקרה שלי תלמידים) זה יעשה רק טוב להמרות.

אל תשחקו עם האלגוריתם

לאלגוריתם של פייסבוק יש זמני ניתוח משלו, כל כיבוי והדלקה של הקמפיין מאפס את התובנות לגבי ה-cro שהוא מנסה לספק לכם. לכן, כל כיבוי והדלקה שלו יכולים ליצור מצב של כמה שעות ללא לידים. בקיצור, זה לא להיט למכורי לידים כמוני. כמו כן, במידה והקמפיין מוגדר זמן (אצלי למשל הוא מיום ראשון בבוקר ועד יום חמישי בערב בגלל שאני לא רוצה שיצא מצב שלקוח שולח ליד וחוזרים אליו אחרי סוף שבוע והוא למעשה מתקרר), עדיף שתגדירו את זה ברמת הקמפיין ולא תעצרו ותפעילו אותו ידנית כי ככה פייסבוק יודעת בדיוק מתי ואיך לספק את המודעות לקהל, ולא עובדת לפי השעון שלכם, אלה לפי מה שהוגדר בקמפיין. דרך זו תאפשר לכם לספק תוצאות טובות יותר.  

חשוב לדעת – המחיר של הליד אינו רלוונטי, בעוד האיכות שלו ממש כן, כך שמאה לידים ביום באלף שקל לא בטוח שיביאו לכם תוצאות טובות יותר משלושים לידים ביום באותו מחיר. מכך, שתמיד צריך לבחון את יחס ההמרה של הלידים ואז לעשות אופטימיזציה למחיר ולאיכות הלידים.

 

כל המתואר בכתבה הזו הוא ידע שמועבר בקורס שיווק דיגיטלי שאני מעביר ואת הסילבוס המלא שלו אפשר למצוא פה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *