ההייטק משנה צורה: המשרות הנחשקות ביותר בעולם הדיגיטל

קורס לשיווק דיגיטלי בגרילה

הצעירים נוהרים לדיגיטל • הביקוש הגבוה לעובדים בתחום ושכר התחלתי המתחיל מ-15,000 ש”ח בחודש • “אנחנו מייצרים ערך ללקוחות, ולכן אנחנו שווים כ”כ הרבה”, ציין עמיחי, בוגר הקורס לשיווק דיגיטלי של “גרילה” • “במקום לעשות תואר במשך 3-4 שנים, רכשתי הכשרה ב-7.5 חודשים” • תחומי ההתמחות בעולם הדיגיטל רבים, וביניהם: בניית אתרים, עיצוב וגרפיקה, קופירייטינג, אינבאונד מרקטינג, וידאו מרקטינג, דאטה אנליסט ועוד • בנוסף: ניתן לעבוד גם מחו”ל

הענף שמוביל מהפכה בעולם התעסוקה. המחירים בישראל רק הולכים ועולים – והקרב על משרה מכובדת עם משכורת גבוהה מעולם לא היה חשוב יותר. את מרקע הטלוויזיה מצייף בעיקר עולם ההייטק. במאמר זה סקרנו מקצוע אחר, שבמצבים מסוימים אף רווחי יותר מהייטק. על המשרות הנחשקות בעולם הדיגיטל כבר שמעת? מדובר על עולם חדש. אפילו יותר חדש מההייטק. הקידום הדיגיטלי האמיתי, כמו שאנחנו מכירים אותו היום, קיים קרוב לעשור. מרגיש יותר, נכון?! המקצוע נחשק ביותר ומאפשר ליהנות ממשכורת גבוהה, מניידות ומאפשרויות מרובות.

“העבודה יכולה להיות מהמשרד, מהבית עם הפיג’מה – או בקיצור, הכל תלוי בך, בשאיפות ובאופי שלך”, כך ציין עמיחי (26), בוגר קורס לשיווק דיגיטלי ב”גרילה”. “כיום אני עובד כבר  שלוש שנים כמקדם PPC בחברת פרסום מוכרת ויציבה ברמת גן. השכר ההתחלתי שלי היה 14 אלף ש”ח ברוטו, וכיום אני מרוויח 19 וחצי אלף ש”ח בחודש. אני עובד על יום עד 17:00-18:00”. כדי לא להיות תלוי כל חייו רק בעבודה שכירה, אביחי הקים גם עסק משלו. “יש לי לקוחות משלי, ובהמשך תהיה לי גם חברות פרסום בוטיקית ואיכותית”, סיפר בן ה-26.

למידע נוסף והרשמה לקורס, לחצו כאן >>>

האפשרויות הרבות בתחום

  1. משרה יציבה בשכר גבוה באחת מחברות הפרסום המובילות.
  2. הקמת עסק או חברה.
  3. עבודה כפרילנסרים.
  4. שילוב של עסק עצמאי / פרילנסר עם עבודה שכירה במשרה חלקית או מלאה.

שיווק דיגיטלי, בשונה מאפיקי פרסום שונים, מבוסס על מידע ואנליטיקה שלא ניתנים להכחשה. נתונים – שחור על גבי לבן. זאת, בשונה מאפיקי פרסום מסורתיים יותר שמסתמכים בעיקר על תחושות, מיתוג כללי וסטטיסטיקות. בנוסף לכך, כיום, רוב האנשים מחפשים מידע באמצעות רשת האינטרנט.

המקצועות החמים בעולם הדיגיטל

  • תשלום פר קליק (PPC) – מבוקשים כמו חלת שבת ביום שישי. אנשי ה-פי.פי.סי קרויים גם “מנהלי קמפיינים”. הם אותם אנשים שמכירים את פייסבוק וגוגל יותר טוב מפייסבוק וגוגל עצמם (וזה בהחלט אפשרי).
  • דאטה אנליסט (מנתח מידע) – תחום בשיווק הדיגיטלי שעל פיו מנתחים ומודדים את הנתונים. זאת, במטרה להפיק אסטרטגיית שיווק ותוכנית פעולה רלוונטית.
  • קופירייטינג – התפקיד הסקסי ביותר במשרד פרסום – והתפקיד שהכי קשה למצוא. תפקיד הקופירייטר הוא להצית את הרעיון שבעזרתו העסק או המוסד המקודם ירוויחו. הצלחה של הקופירייטר תביא עמה תהילת עולם במשרד ומחוצה לו – ותתבטא בלידים, רכישות מוצרים, תנועה, מעורבות ועוד.
  • אסטרטג – זה המנצח על התזמורת. לעתים זה מנהל משרד הפרסום ולעתים עובד שכיר. אם נדמיין את כל הפלטפורמות השיווקיות יחדיו כצבא – אסטרטג טוב יודע בדיוק באיזו “חטיבה” להשתמש עבור כל לקוח. למשל, יש לקוחות שפרסום בגוגל יהיה עבורם הרבה יותר רלוונטי מאשר פרסום בפייסבוק – ויש לקוחות אחרים שהטיקטוק הוא המקום עבורם.
  • כותב תוכן – בעבר רוה התוכן הממומן היה מופיע בעיתון, ולכן קופירייטר וכותב תוכן היו אותו אדם. בימינו יש הבחנה יותר ברורה בין הקופירייטרים שכותבים טקסטים קצרים וגאוניים לבין כותבי התוכן, שכותבים טקסטים יותר ארוכים – ולפלטפורמות שונות (לפי הכללים של כל פלטפורמה). כותבי התוכן בדרך כלל גם יפעילו את כל הצד האורגני של הקמפיין של הלקוח. כותב תוכן מהווה תפקיד חשוב ב”אינבאונד מרקטינג” – שיטת פרסום המבוססת על יצירת ערך לקהל היעד, זאת בניגוד לפרסום אגרסיבי.
  • גרפיקה – גרפיקאים טובים לוקחים את הרעיונות של הקופירייטרים – וגורמים להם להראות הרבה יותר טובים ממה שהקופירייטר דמיין. אם עיצוב בנשמתך – זה התפקיד עבורך.
  • מנהל לקוחות – מנהלי לקוחות טובים צריכים שיהיה להם מושג כללי בעולם הדיגיטל, המון סבלנות ויחסי אנוש בריאים.

ישנם תחומים נוספים בתחום השיווק הדיגיטלי שניתן ללמוד ולהתמחות בהם. התחום רחב וכולל היבטים רבים ומגוונים.

רוצה להפוך למשווק דיגיטלי בתו חצי שנה? לחץ כאן >>>

הביקוש לעובדים

קיים ביקוש גבוה מאוד בשוק העבודה לאנשים העוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי. בנוסף, הדרישה לעובדים גדלה עם הזמן. כך, שלמעשה, לא קיים קושי משמעותי למצוא עבודה בתחום זה. נוסף על כך, ההכשרה בתחום קצרה יחסית ואורכת כשבעה וחצי חודשים בממוצע.

שכר

בממוצע, עובד מתחיל בתחום השיווק הדיגיטלי עשוי להרוויח בסביבות ה-9,000 ש”ח בחודש. עם ותק של שנה בתחום, ניתן להגיע למשכורת של כ-12,000 ש”ח. שנתיים: כ-14,000 ש”ח ומעלה ולאחר כשלוש שנים ניתן אף להגיע אף למשכורת של כ-20,000 ש”ח.

אפשרות לעבוד מחו”ל

נווד דיגיטלי: התמחות בעולם הדיגיטל מאפשרת לעבוד מכל מקום בעולם. אותם האנשים שמטיילים בעולם ועובדים בתחומי הדיגיטל השונים עם צ’ימידן שבתוכו לפטופ קרויים “נוודים דיגיטליים”.

תפקידים בכירים: רבים מצוברי הוותק בתחום השיווק הדיגיטלי בוחרים להתקדם לתפקידים בכירים יותר. לאחר כשנתיים עד שלוש, קיימת האפשרות לעבוד בתור סמנכ”ל שיווק, מנכ”ל, בעלים ועוד.

היתרונות המרכזיים של השיווק הדיגיטלי

  1. פנייה לקהל יעד רחב יותר – בעזרת שיווק דיגיטלי ניתן להעביר את המסר השיווקי שלנו לכל מקום בעולם, ללא מגבלות גיאוגרפיות. כך, למעשה, ניתן לשווק את העסק ולקדם אותו באופן בינלאומי. ניתן להגדיר קמפיינים בקלות ובתקציב נמוך במטרה לכסות את עלות הפרסום במדינות השונות. קיימת גם האפשרות למקד את הקמפיינים גיאוגרפית ובהתאם לצורך הפרסומי.
  1. מודעות למותג – שיווק דיגיטלי מסייע ליצור נוכחות לעסק כך שתהיה לו חשיפה גבוהה יותר. הדבר נעשה ע”י עדכון אתר, פרסום פוסטים בבלוג וכיוצא מזה. קמפיינים פרסומיים נעשים ע”י פרסומות בתשלום שמעלים את החשיפה לעסק.
  1. הוצאות נמוכות – שיווק דיגיטלי זול הרבה יותר בהשוואה לחלופות אחרות (כגון פרסום בטלוויזיה, שלטי חוצות וכו’).
  1. אוטומציות ויתרונות טכנולוגיים – האמצעים הפרסומיים משוכללים ומפותחים הרבה יותר בשיווק דיגיטלי. למשל, ניתן לעשות שימוש באוטומציה. מדובר ביצוע פעולות שונות באופן אוטומטי. דוגמא לאוטומציה, היא שימוש בפיקסל (התאמת פרסומות לגולש).

רוצים להנות מהתחום הכי שווה במשק? כל אחד יכול למצוא את עצמו בעולם הדיגיטל. כפי שפרטנו במאמר, יש מספיק תפקידים בעולם הזה. כל אחד בהתאם לרצונות, לשאיפות ורכיבי הנפש שלו, יכול למצוא את התפקיד שמתאים לו. רוצים לדעת עוד על שיווק דיגיטלי ולמצוא עבודה בתחום? רכשו את הקורס הדיגיטלי שלנו “גרילה”.

לעבודה במקצוע הנחשק במשק לחצו כאן >>>